söndag 28 augusti 2011

Grattiskort och några trädgårdsbilder!

Hej hopp!!


Berg-och dalbanan fortsätter,

men kör just nu i ett något

lägre tempo,

pust ett tag gick det lite för

fort och kasten var

tvära.

Tack underbara söta för

värmande rader här på

bloggen.

Jag gömmer vart endaste liten

rad långt in i mitt hjärta,

Tack för att ni finns när det är jobbigt.


På kvarndagen fick jag en beställning

på ett kort till en

4-åring.


Jag hade ett passande kort
men beställare

ville ha med namnet

på lillkillen som

fyller så

jag gjorde ett nytt med namn.


Kortet ser nu här ovan.

Nu tänkte jag visa

något jag ALLTID

velat ha....


.....och nu har jag en:-)

En väderkvarn har fått flytta in

i vår trädgård.

Hittade den billigt på den lokala secondhand-

butiken och den ropade

på mej och sa....

.....ta med mej hem,

ta med mej hem,

då kan man ju liksom inte bara lämna

kvar den där...eller hur?


Denna underbara lilja

blommade

nyligen här i trädgården .


Synd att det inte är doft på

bilden,

doftar helt underbart.

Närbild på liljan...

....ser ni lilla flugan som sitter

där och sniffar i sig av

den härliga doften??

Slutligen en bild på ett av våra 3

Klarbärsträd,

som i år varit översållade med bär,

gott för lilla magen;-)


Kunde man klara sig på bara Klarbär tror jag nästan de

hade räckt ända till Jul.


Nu mina vänner ska jag

fortsätta att

ta vara på dagen.


Kram Cathrin









8 kommentarer:

Chruss sa...

Vilken underbar väderkvarn!! Jag har en modell indre men den är mer för inomhusbruk!
Dina kort i inlägget före var ljuvliga!

Lena sa...

Hej på dig!!

Hoppas allt snart ordnar till sig!!
Ta en dag i sänder...

Kortet är supersnyggt!! Gillar verkligen!

Va rädd om dig nu!!

Bamsekram från mig!!

Annika kort & gott sa...

Jag har tänkt mycket på er det senaste och jag hoppas att det snart ordnar sig.

Kortet du gjort är urfint och fotot på liljan är underbart. Kan även säga att jag är galet avundsjuk på alla klarbär!

Ta hand om dig och dina nära!
kram Annika

Marie Havén sa...

Hej Cathrin!
Hoppas att du mår lite bättre nu, ta en dag i sänder, så ordnar det sig nog.

Kortet du gjorde är jättefint.
Och väderkvarnen är urtjusig, klart att du var tvungen att ta med dig den hem:))

Klarbären ser verkligen goa ut. Liljan är så fin.

Ha det nu så gott, och var rädd om dig.
Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Petra/Paradise sa...

Underbara foton sötfisen!
Och vilket otroligt härligt kort du gjort! WOW! Läckert färglagt och detaljerna är kalas! <3

Skönt att berg- och dalbanan lugnat ner sig något..
TÄnker på er massor!

STORA KRAMAR Petra

Elzie sa...

Hoppas det lugnar ner sig för dig snart. Jobbigt när livet går i såna vågor.
Jättegulligt kort du gjort.
Och en väderkvarn! Inte så vanligt att folk vill ha såna numera.
Ha en skön kväll.
Kram Elzie (som tömde plånboken i en butik som jag har för mig är systerbutik till där du jobbar, haha).

onkis sa...

Hej!
Hittade hit till din blogg och beundar alla fina bilder du har.
Härlig blogg :)

Linda/Pieces sa...

Hoppas verkligen att allt ordnar upp sig till det bästa med det jobbiga! Ett superfint kort som är både gulligt och coolt på samma gång har du skapat! Och grattis till kvarnen:)

Många kramar