söndag 9 oktober 2011

Omöjligt beställningskort!

Hej hej!

Trots att mitt liv just nu är kämpigt

och väldigt jobbigt,

så vill jag försöka

blogga lite emallanåt.

Jag känner just nu att jag inte

vill gå in på detaljer

här på bloggen vad

som händer i

min familj,

men ni som känner mej

vet och ni ska veta att

det är så skönt med en rad här,

en kram eller ett sms,

eller bara vetskapen om ni finns där

när jag behöver.

TACK!

För ett tag sedan ringde min mobil

när jag var ute i skogen för att

plocka svamp.


HEJ svärmor sa någon i andra ändan.

Vill du göra ett kort till mej??

Pappa fyller år och det får gärna vara

en sotare på.


WHAT???

Sotare??

Du tror väl inte det går lika bra med en

trädgårdsmästare,

undrade jag,

för sotare kommer bli svårt.

Men jag lovade göra

kortet i alla fall.


Hur många stämplar finns det med en sotare??

Ingen hos mej i alla fall.


Men efter lite klurande fick jag en ide.....

plötsligt händer det vet ni;-)



Så här blev kortet!
Kom ju på att jag har en stämpel med
tegel och den fick bli
en skorsten,sen hittade jag en
gamal Magnoliastämpel
som jag högg huvudet av
och stoppade ner i
skorstenen, och vips så hade jag
en sotare.
Tog lite garn och snodde ihop
en skorstensviska som jag hängde på kanten.


Titt ut!

Kortet är nu levererat till den

före detta sotaren,

GRATTIS Lasse!


Allt för denna gång men har med på gång

så vi ses kanske snart igen.


Kramar till er alla//Cathrin






10 kommentarer:

Lena sa...

Hej på dig!! Tråkigt att höra att du har det jobbigt! Hoppas det löser sig till det bästa!! Jag tänker på dig!!
Omöjliga beställningskort är ingen lek, ändå vill man ju fixa det..i know! Men du fixade ju detta galant..kortet är skitfint!!

Missa inte min bloggcandy, en kommentar och du är med och tävlar om 4 fina priser!!

Stor kram till dig från lilla mig!!

//Lena

Annika kort & gott sa...

Du har ju fått till kortet jättebra, fast jag kan förstå frustrationen när man inte tror att man kommer fixa det.

Jag hoppas att du vet att jag tänker mycket på dig och din familj!
kram Annika

Elzie sa...

Så jobbigt att ha det så. Hoppas det snart vänder sig till det bästa.
Fint kort hade du gjort i alla fall.
Många kramar till dig
Elzie

Anonym sa...

Du är inte dum du! Perfekt!
Kram Emelie

Anonym sa...

Så fint kort du är så duktig. Tänker på dig stor Kram Anneli

Marie Havén sa...

Hej Cathrin!
Vad smart du var och komma på idén med muren och huvudet. Du kan du, och kortet blev jätteläckert:)
Jag tänker på dig ska du veta. Många kramar till dig från mig.

Ha en skön kväll.
Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Anonym sa...

Kortet blev helt enkelt klockrent! Du fick ju till det perfekt med sotaren :O)
Du ska veta att jag tänker på dig tjejen.
Massor av Skogstokiga
bamsekramar
Petra

Helena sa...

Men vad du får till det bra! Sotaren fixades ju galant. Jättefint kort blev det.

Skickar lite styrkekramar med...

/helena

Soulsister sa...

Först vill jag ge dig en styrkekram, det där med jobbigheter i familjen kan jag allt om och är ju mitt uppe i det själv.

Va fiffigt du löste kortet. Superfint o annorlunda det blev! Men jag trodde heller inget annat när det gäller dig :)

KRAM

Anna sa...

Lämnar ett litet avtryck..
Vilken kanonidé med sotarn :)
Du har en fin blogg!
Kram från västkusten!