onsdag 4 april 2012

När jag fyllde år......

Hej på er!
Nu är det fullt ös lite varstans
vill jag lova,
på jobbet till exempel.
Tror varenda kotte ska köpa
gula blommor nu
till Påsk.
Bönderna ligger inte på latsidan heller, här
luktar koskit
så man kan dåna.
Luktar riktigt gott om
man bara bestämmer sig
för att det luktar just gott eller??
Just ja....när jag fyllde år för en månad sedan
fick jag värsta fina skåpet
av bästaste Älsklingen.
Precis som jag önskat.....
ett skåp med ett
gamalt fönster som lucka.
Fint va??
Han var ute på kvällarna och "fixade lite"
som han sa dagarna
innan jag fyllde,
tyckte han var lite underlig som
inte sa vad "fixet"
gick ut på,
men det fattade jag ju sen.
Fönstret kommer från
en gamal glasveranda som suttit
på svärmor och svärfars hus
för typ 200 år sedan.
Nu är skåpet upphängt i
vårt nya fina
ute/innerum,
så nu kan jag börja fylla det
med fina saker:-)
Min brorson har fått
en liten son,
och till dem har jag skickat detta kort.
En liten Noah blev det.
Insidan fick Vildas textstämpel,
men egentligen står det
Lyckan är ett nyfött mirakel.

Jag tycker det heter Lycka är så
jag tog bort n:et.

Visst låter det bättre??

Tjillevippen på er!
Cathrin


7 kommentarer:

Pysseltokg sa...

Hej Cathrin!
Grattis i efterskott:)
Attans vad läckert skåp du fick, blir lite avis;)
Det kommer att bli skitsnyggt i erat uterum:))

Kortet blev väldans fint, vacker text:)

Idag har Ted och jag varit i Ullared, vi hittade en hel del:)

Kramizar Marie

marie sa...

Grattis i efterskott! Vilken present, jättefint. Kul när någon lagt ner sin själ i det oxå. Håller med om att lycka låter bättre än lyckan;)Stor kram Marie

VeronikaP sa...

Grattis i efterskott! Skåpet är jättefint, vad kul att få något sådant...

Annika kort & gott sa...

Wow! Vilket underbart fint skåp han fixat till. Förstår att det blir ett sant nöje att ställa in fina saker där.
kram Annika

Emma sa...

Vilket fint skåp...
Det är kärlek det att han gjorde ett sånt till dig!! Herre gud vad avis man blir av sånt! här får man nåt panik köpt utan minsta eftertanke!
Ha det bäst fina du!

Elzie sa...

Vilket fint skåp! Roligt när man kan återanvända saker.
Kortet gillade jag. Den stämpeln är så ljuvlig och fina texter till.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Soulsister sa...

Älskar skåpet o kortet är ju supersött!

Lycka till med barnmorskeriet
kram