fredag 14 december 2012

P.S I love you

Halloj i stugorna!
 
Här sitter jag och trattar lite vin,
eller nej det var ljug,
jag smuttar på lite vin.
 
Ska iväg på julbord om en stund med Peters jobb,
alla hans anställda med respektive,
ska bli trevligt och gott.
 
Gyllene Uttern bjuder alltid på ett julbord
som är lite utöver andra julbord
om jag får säga det....
......och jag säger ju vad jag vill
så nu är det sagt.
 
För ett tag sedan när Peter fyllde år
gjorde jag ett kort till
honom,
väldigt enkelt
utan en massa papper,
men jag gillar det:-)
 

 
P.S.........det är hans initialer (stavas det så?)
 
och lite extra kul är det
då en av mina favoritböcker är just
P.S I love you
 
Jag köpte den för ett antal år dedan när vi skulle åka på
segelsemester och kommer så väl ihåg
när jag stod där i butiken
och läste på
baksidan av boken och
sa till Peter...
....det här är säkert en sån där jävla lipbok.
 
Köp inte  den då ....sa han,
men det gjorde jag:-)
 
Så satt vi där ute på sjön och solen strålade och allt var
så perfekt.
 
Vi satt och läste i varsin bok och njöt
 rätt vad det är undrar Peter vad det är frågan om,
han hörde nämnligen snyftningar....
....från mej.
 
Där satt jag och stortjöt då boken var väldigt
känslosam.
 
Vad är det?undrade Peter,
och jag svarade,
Vad var det jag sa???
JÄVLA LIPBOK.
 
Måste säga att den är väldigt bra men shit vad jag lipade.
 
Ha en trevlig kväll.
 
Kram Cathrin


2 kommentarer:

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Cathrin!
Såååå läckert enkelt kort du gjort, me like:))När jag skriver detta har du säkert ätit mycket god mat, jag hoppas ni hadde det jätte trevligt:)) och att det inte blev för mycket "glögg";))

Ha en fin tredje advent
Kramizar Marie

vita drömmar och svarta tassar sa...

Haha ser dig framför mig med boken i hand och tårarna sprutar...

önskar dig en underbar Jul!
va rädd om dig
kram wivi